تماس با نمایندگی کرج بیمه ایران کد 36540

  • 09305894046
  • 09109825540

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

? وقتی که خسارت وارده به خودرو زیان دیده بیشتراز سقف تعهدات مالی بیمه نامه شخص ثالث راننده مقصرباشد :❗️❗️

?در حالت کلی اگرراننده زیان‌دیده باشد،پرداخت خسارت واردشده به خودروی او بر عهده بیمه شخص ثالث راننده مقصر خواهد بود اما اگر خسارت وارده به خودرو زیان دیده بیشتراز سقف تعهدات مالی بیمه نامه راننده مقصر باشدتا سقف تعهدات مالی بیمه نامه ازبیمه شخص ثالث راننده مقصر و مابقی از بیمه بدنه زیان دیده استفاده میگردد.

مثلا خسارت وارده به خودرو زیان دیده 10میلیون تومان باشد ولی سقف تعهدات مالی بیمه نامه راننده مقصر،7میلیون تومان می باشد دراینجا مابه التفاوت یعنی 3میلیون تومان رابعداز کسر کسورات قانونی از محل بیمه نامه بدنه زیان دیده پرداخت میشودو شرکت بیمه خودروی زیان‌دیده این مبلغ را به صورت قسطی از راننده مقصر دریافت می‌کند.

?  وقتی که راننده مقصر متواری ویا قابل شناسائی نباشد:❗️❗️

?در بسیاری از موارد پیش آمده است که خودروی در حال پارک در اثر تصادف دچار خسارت مالی شده است یا راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده وشناسایی نشده است. در این صورت فرد زیان‌دیده می‌تواند ازبیمه بدنه خوداستفاده کندو شرکت بیمه ،از آن به بعد به‌صورت حقوقی ،شاکی راننده مقصریامتواری (نه زیان دیده)خواهدبود.

از آنجا که زیان دیده به شرکت بیمه نیابت حقوقی برای بازیافت خسارت از مقصر اعطا مي‌نمايد، حق هیچ‌گونه سازش و مصالحه با مقصر حادثه نخواهد داشت  در صورت سازش زیان دیده با مقصر، شرکت بیمه می‌تواند مبلغ خسارت و کلیه هزینه‌های دادرسی همچنين هزينه‌هاي كه متضرر شده است را از زیان دیده دريافت نمايد.

⚠️?به این نکته توجه داشته باشید که، قبل از اقدام برای تعمیر و بازسازی خودرو، اگر دارای بیمه‌نامه بدنه اتومبیل هستید، لازم است خودرو زیان‌دیده توسط کارشناس بیمه‌گر مورد بازدید و ارزیابی خسارت قرار گیرد.